Supervisie

Ingrid Mater-Malij

GZ

Supervisie voor de GZ opleiding

VGCt

Supervisie voor de VGCt opleiding

N=1 of N=2

Supervisie voor het N=1 en N=2 verslag binnen de VGCT

Nip

Registratie Kinder- en Jeugdpsycholoog NIP

Supervisie

ViZie - Ingrid Mater-Malij_1

In ons vak kun je jezelf altijd blijven ontwikkelen en blijven leren. De nieuwe inzichten en ontwikkelingen gaan snel en het is van belang om ‘up to date’ te blijven, ook in je zorg naar cliënten. Zelf leren is dus van belang voor een goede professionele ontwikkeling en ook voor het kunnen bijblijven in je vakgebied.

Als supervisor ben ik zelf ook opgeleid, door literatuurstudie, praktijk en een supervisorenopleiding. Ook als supervisor probeer ik zoveel mogelijk up to date te blijven door intervisie en ‘onderlinge toetsing’. Ik werk vanuit allerlei verschillende invalshoeken en probeer zoveel mogelijk aan te sluiten bij alle leerstijlen die jij als supervisant kan hebben. Ik maak gebruik van theoretische vorming, feedback, werken met video- en audiomateriaal, rollenspelen en oefening. Ik werk volgens het leermodel van Kolb. Voor het ontdekken van je eigen leerstijl kun je een vragenlijst invullen. Van mij als supervisor kun je verwachten dat ik me goed voorbereid op iedere supervisiezitting. Als supervisor probeer ik ook model te staan voor hoe je een behandeling kunt aanpakken. Evalueren van de supervisie vind ik erg van belang en iedere supervisiesessie is daar ruimte voor door de reflectie over de afgelopen supervisiesessie te bespreken, maar ook door een keer in de zoveel sessies een officieel evaluatiemoment te plannen (ook naar de voorwaarden van de desbetreffende opleiding). Van een supervisant verwacht ik een reflectieverslag van de supervisie en de leerdoelen voor de volgende bijeenkomst.

De supervisie kan individueel zijn, maar ook in een duo of met 3 personen behoort tot de mogelijkheden. Verder is het ook mogelijk supervisie online te volgen of een ‘blended’ variant, waarbij om een aantal supervisiesessies een face to face supervisie zal zijn.

Het eerste kennismakingsgesprek is vrijblijvend en daarin kan onderzocht worden of de doelen die je hebt overeenkomen met wat ik je als supervisor kan bieden. Vervolgens zullen we een supervisieovereenkomst sluiten als je besluit door te gaan met de supervisie.

Tarieven

Een supervisiesessie van 45 minuten kost 100 euro.

Voor een duosupervisie bedragen de kosten 75,00 euro per persoon voor 60 minuten,

Voor een supervisie met 3 personen bedragen de kosten 70,00 per persoon voor 90 minuten

Al deze tarieven zijn inclusief voorbereiding en rapportagetijd. Voor het lezen en corrigeren van een N=1 verslag wordt de tijd geregisteerd. Wanneer de duur van een supervisiesessie is bereikt, zullen de kosten worden gefactureerd (zelfde prijs als voor een supervisiesessie).

Voor het kennismakingsgesprek worden geen kosten berekend, tenzij er in het gesprek besloten wordt de supervisie, danwel leertherapie te continueren. Dan zal het kennismakingsgesprek gelden als eerste supervisiesessie/ leertherapiesessie en gefactureerd worden conform overeengekomen afspraken.